Odhlučnenie kapoty a odizolovanie motorového priestoru auta je jednoduchý a bežný postup na odhlučnenie motorového vozidla. Pokúsime sa vám ukázať, ako pristupovať pri odhlučňovaní kapoty a okolitých prvkov.

Odhlučnenie kapoty má tri hlavné účely – po prvé ju spevňuje a znižuje vibrácie, čo má za následok zníženie nízkych tónov vychádzajúcich z motorového priestoru a po druhé motor tepelne izolujeme, vďaka čomu v zimných mesiacoch sa rýchlejšie prehrieva a pomalšie ochladzuje, pričom nespôsobuje problémy s prehrievaním auta. Po tretie, vrstva LT peny absorbuje stredné a vysoké frekvencie, teda znižuje zvuk produkovaný motorom a jeho komponentov. Ohlučnenie motorového priestoru a kapoty výrazne zvýši komfort cestovania.

Stlmenie vibrácií kapoty auta

Na dosiahnutie maximálneho účinku je vhodné skombinovať butylovú rohož a materiál pohlcujúci zvuk. Butylová rohož tlmí vibrácie a tým znižuje intenzitu nízkych frekvencií a o zvyšné frekvencie sa postará LT pena pohlcujúca zvuk.

Akú izoláciu použiť?

Pred začatím kapotu zvnútra dobre očistite a odmastite. V prípade silného znečistenia môžete siahnuť aj po silnejších rozpúšťadlách (napr. acetón). Po vyčistení kapoty môžete použiť butylovú rohož. Ak sú technologické otvory na kapote plytké, odporúčame použiť butylovú rohož na celú plochu kapoty. Pre úplný zvukotesný efekt kapoty je potrebnú rohož rozvinúť valčekom, kým nezmizne hliníkový vzor.

LT polyuretánová pena je najlepšia zvuk pohlcujúca vrstva v motorovom priestore. Okrem vlastnostiam pohlcujúcim zvuk má zvýšenú ochranu aj proti teplote a je ideálna pre motorový priestor. Materiál je chemicky odolný. LT pena má samolepiacu vrstvu, vďaka čomu stačí vystrihnúť príslušný tvar a nalepiť.

Ak chcete posilniť zvukovú izoláciu, možeme medzi butylovú rohož a polyuretánovú penu vložiť vrstvu gumovej peny. Pod LT penu je potrebné umiestniť ďalšiu zvukovo izolačnú vrstvu.

Štandardná sada:

Prémiová sada:

Zvuková izolácia prepážky motorového priestoru

Prepážka motorového priestoru je prvkom, ktorý vysiela do kabíny vodiča najviac akustických vnemov, no z konštrukčných dôvodov nie je možné tento priestor odhlučniť v každom vozidle. Prístup k prepážkam je zvyčajne veľmi náročný. Ak máme možnosť prístupu k prepážke a chceme daný priestor odhlučniť, postupujeme rovnako ako v prípade kapoty – povrch odmastíme, nalepíme butylovú rohož - AB-25 a navrch použijeme polyuretánovú penu LT10. Pre zvýšenie efektu možete medzi vrstvy použiť penu K6s.

Izolácia plastového krytu čelného skla

V niektorých autách može izolácia krytu čelného skla priniesť prekvapivo dobré výsledky a jeho odhlučnenie je vzhľadom na malú plochu finančne nenáročné. Počítať treba s demontážou ramienok stieračov a plastového krytu. Na vyčistený povrch stačí naniesť butylovú podložku a následne samolepiacu penu K6s. Pena má špeciálnu membránu, ktorá neprepúšťa vodu a je ideálna pre takéto miesta.

Izolácia horného krytu motora

Časom sa výplň krytu motora znehodnotí a drolí. Do horného krytu motora je najlepšie použiť nehorľavú zvukotesnú penu KO15.